Εύβοια: Μέχρι το Πάσχα θα έχει ξεκινήσει το έργο της παράκαμψης Χαλκίδας

Μέχρι το Πάσχα αναμένεται να ξεκινήσουν οι πρώτες κατασκευαστικές εργασίες για την Παράκαμψη Χαλκίδας.

Σύμφωνα με πηγές κοντά στην κατασκευή το έργο που υπεγράφη πριν από 10 μήνες, είναι σε φάση προετοιμασίας. Το συγκεκριμένο οδικό έργο ανήκει στα έργα νέας γενιάς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Σύμφωνα με το ypodomes.gr το έργο ανέλαβε η ΜΕΤΚΑ μέλος του Ομίλου Μυτιληναίος η οποία προσέθεσε στο portfolio της ακόμα ένα μεγάλο οδικό έργο μετά την εργολαβία σκούπα ολοκλήρωσης της Αμβρακίας Οδού (που παρέδωσε εχθές) και της κατασκευής (με την ΑΒΑΞ) του Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Η μεγάλη εταιρεία επικράτησε στον σχετικό διαγωνισμό με ποσοστό έκπτωσης 7,61%.

Το έργο υλοποιείται με τη μέθοδο της μελετο-κατασκευής. Αυτό σημαίνει πως η ΜΕΤΚΑ το ανέλαβε σε επίπεδο προμελέτης και σύμφωνα με τον σχεδιασμό του έργου ο πρώτος χρόνος αναλώνεται στην ολοκλήρωση των οριστικών μελετών και των μελετών εφαρμογής.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές οι περισσότερες εκ των μελετών έχουν ήδη κατατεθεί προς έγκριση και το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις από την πλευρά της ΜΕΤΚΑ τα πρώτα έργα ενδέχεται να ξεκινήσουν το Πάσχα και να ενταθούν μετά το καλοκαίρι.

Βοηθητικός παράγοντας των έργων, όσο και αν φαντάζει παράδοξο είναι η ολοκλήρωση του έργου της Αμβρακίας Οδού καθώς προσωπικό και μηχανήματα απελευθερώνονται και πλέον μπορούν πλέον να κατευθυνθούν προς το εργοτάξιο της Χαλκίδας.

Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Αυτό σημαίνει πως για τα έργα υπολογίζονται 36 μήνες χωρίς όμως να υπολογίζονται οι επιπλέον χρόνοι που χρειάζονται για τις προαιρέσεις του έργου μεταξύ των οποίων είναι και η παράκαμψη Ψαχνών.

Εφόσον στα έργα δεν παρουσιαστούν καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου, τότε τα πρώτα έργα θα μπορέσουν να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2027.

Το πρώτο μεγάλο οδικό έργο στην Εύβοια

Είναι το πρώτο μεγάλο οδικό έργο για την περιοχή της Εύβοιας και  μετά από αναμονή αρκετών ετών. Η Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών είναι το σημαντικότερο έργο για την περιοχή που θα βελτιώσει τις μετακινήσεις στην ευρύτερη περιοχή. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 210 εκατ. ευρώ (169,35 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Το κυρίως έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 125 εκατ. ευρώ και η προαίρεση άλλα 85 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει δύο οδικά τμήματα: το πρώτο από την Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους 2χλμ και στη συνέχεια στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7χλμ. Ως προαίρεση περιλαμβάνονται τα τμήματα:

α) το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος», μήκους 4,0 χλμ. περίπου,

β) το τμήμα της παράκαμψης Ψαχνών και

γ) το τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.

Το έργο αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027. Η δημοπράτηση για την Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, ήταν μέρος ενός κύκλου δημοπρατήσεων 4 οδικών έργων από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Υπό κατασκευή είναι το τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος. Σε προχωρημένη δημοπράτηση είναι επίσης: η επέκταση της Λ.Κύμης που είναι νέο τμήμα της Αττικής Οδού και το Μπράλος-Άμφισσα τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο.

Η ταυτότητα του έργου

Η οδός Παράκαμψης Χαλκίδας με τα συνεχόμενα τμήματα της Παράκαμψης Ψαχνών και της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας, εντάσσεται στα έργα βελτίωσης της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια και – παράλληλα – στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών από τη διερχόμενη κυκλοφορία, η οποία σήμερα, αναγκαστικά διέρχεται από τις παραπάνω αστικές περιοχές.

Με την κατασκευή του τμήματος Παράκαμψης Χαλκίδας και της διοχέτευσης σ’ αυτό της διερχόμενης κυκλοφορίας, αφ’ ενός θα διευκολυνθεί η κυκλοφορία που θα ακολουθεί τη νέα οδό και θα περιορισθεί σημαντικά ο χρόνος των μετακινήσεων, αλλά και – παράλληλα – θα ευνοηθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες στις επηρεαζόμενες αστικές περιοχές με θετική επίδραση στο περιβάλλον και στην οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

Με την κατασκευή των συνεχιζόμενων τμημάτων πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα και μετά προς την παράκαμψη Ψαχνών, και την αρτηρία σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας και μελλοντικά προς Ιστιαία – Αιδηψό, με κατασκευή νέων ή/και ανακατασκευή υφιστάμενων τμημάτων με σύγχρονο σχεδιασμό και αναβαθμισμένη γεωμετρία, θα μπορεί να αποδοθεί στην κυκλοφορία ένας ενιαίος και ασφαλής οδικός άξονας μέχρι την Αιδηψό με τα αναγκαία χαρακτηριστικά ασφάλειας και ταχύτητας, που θα ανταποκρίνονται στο διατιθέμενο τουριστικό και λοιπό δυναμικό της βόρειας Εύβοιας.

Συγκεκριμένα αντικείμενο του έργου, είναι η πλήρης μελέτη και κατασκευή:

1) Του τμήματος αυτοκινητόδρομου διατομής α4vσ: Ν. Λάμψακος – Σήραγγα Βαθροβουνίου (Χ.Θ. 4+080 – 6+000). Σημειώνεται ότι από τη Χ.Θ. 4+960 έως τη Χ.Θ. 5+400 γίνεται προσαρμογή της παραπάνω τυπικής διατομής αυτοκινητοδρόμου (α4νσ) σε τυπική διατομή δύο λωρίδων κυκλοφορίας β2σ, η οποία και εφαρμόζεται για το σύνολο του υπολειπόμενου οδικού άξονα,

 

2) Του τμήματος αρτηρίας κλειστού τύπου διατομής β2σ: Σήραγγα Βαθροβουνίου – Ψαχνά (Χ.Θ. 6+000 – 20+760)

 

3) Των τμημάτων της προαίρεσης α) το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος», μήκους 4,0 χλμ. περίπου, β) το τμήμα της παράκαμψης Ψαχνών και γ) το τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.

Ακολουθήστε τη σελίδα μας στο Facebook.

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κάντε λίγο καλύτερη δημοσίευση…πριν την λαμψακο (βασιλικο) εκεί τί θα γίνει.;
    Από που θα περνάει.;
    Με τον κόμβο και την υψηλή γέφυρα τι θα γίνει….Στην ουσια δεν γράφετε τιποτα…

  2. Ένα από τα μεγάλα προβλήματα που θα πρέπει να δουν είναι ο κόμβος ερχόμενος από Αθήνα με πορεία για νότια και βόρεια …και ακόμα την παρακαμψη του βασιλικού προς την νότια Εύβοια …τεράστια προβλήματα και κατά την είσοδο αλλά και κατά την έξοδο ειδικά τους θερινούς μήνες …

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Share

Επικοινωνία

Email: info@evia-press.gr

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6941431497

Αφήστε μας το μήνυμα σας σε αυτό το τηλέφωνο και ένας συνεργάτης μας θα σας καλέσει άμεσα

spot_img

Δημοφιλή

Περισσότερα Θέματα
Σχετικά

ΔΥΠΑ: Όσα προβλέπει το πρόγραμμα επιδότησης διαμονής παιδιών σε παιδικές κατασκηνώσεις για το 2024

Σκοπός του προγράμματος της ΔΥΠΑ περί διαμονής παιδιών σε...

Πάσχα: Πως θα διαμορφωθεί το εορταστικό ωράριο των εμπορικών καταστημάτων

Αλλαγές στο ωράριο των καταστημάτων στα πλαίσια των πασχαλινών...

Χαλκίδα: Έφυγε ο Γιώργος Γραμματικόγιαννης

Σήμερα στις 11:30 θα τελεστεί η εξόδιος ακολουθία του Σε...

Τι αλλάζει στο πρόγραμμα «στέγαση και εργασία»

Αλλαγές στο καθεστώς του προγράμματος “στέγαση και εργασία για...